събота, 23 януари 2010 г.

Иновации-Youtube

Тъй като повечето, да не кажа всички, използват доста често Youtube.com, не можах да се сдържа да постна тук интересна новина, на която попаднах вчера . Източник - vesti.bg

По дани на YouTube (youtube.com) всяка минута на сайта се публикуват над 20 часа видеоматериали, но той губи много пари.

От днес сайтът за видеообмен, който е собственост на "Гугъл" (
google.com), пуска нова услуга. Посетителите - за сега само от САЩ - ще могат срещу заплащане да гледат цели филми от фестивала на независимото кино "Сънданс" в Парк сити, щата Юта (festival.sundance.org/2010).

Срещу 4 долара ще може да се гледат филмите от програмата на фестивала, а срещу тази сума достъпът ще е разрешен за 48 часа. Приходите ще се поделят между собствениците на авторските права и YouTubе, съобщи Би Би Си (
bbc.co.uk).

В момента на сайта могат да се гледат само пет филма, но от компанията се надяват скоро да привлекат нови партньори. В блога на компанията съобщава, че щели да поканят "неголяма група фирми от филмовата индустрия".

Анализатори веднага написаха, че новата услуга е пореден опит на "Гугъл" да започне най-после да печели и от видеосъдържанието.

През 2006 г. могъщата търсачка купи YouTube за 1,6 млрд. долара. От тогава преговорите с главните играчи в киното за зареждане на качествени неща в сайта не вървят.


YouTube е трети по популярност сайт в глобалната мрежата по данни на
Alexa.com, но все не успява да излезе на печелба. Публикуването на реклами не носи доходите, на които са разчитали в "Гугъл" при покупката, а поддържането на сайта става все по-скъпо.

През 2009 г. разходите по поддръжката са достигнали 740 млн. доллара - два пъти повече от приходите, сочи анализ на агенция
comScore.

През 2008 г. Гугъл се споразумя с Apple и Amazon да продава музика чрез YouTube. Сключват се и договори с големи медии, които публикуват в сайта откъси от филми, сериали и шоупрограми.

Вече са достъпни и пълнометражни филми или епизоди от приключенията на анимационните герои Том и Джери от архива на Metro-Goldwyn-Mayer. Такова споразумение преди година беше подписано и с компанията "Дисни".

Прогнозите обаче са противоречиви. Според анализатори на банка
Barclays, ако новата стратегия за привличане на партньори успее, през тази година YouTube може да спечели 700 млн долара, с 55% повече в сравнение с миналата и тогава разходите почти ще бъдат покрити.

Това би бил успех по отношение на съдържанието, но нека не забравяме, че филмовите продуценти далеч не дават всичко добро, с което разполагат, казва за Би Би Си анализатор от
Gartner Research. Той обаче смята, че щом много потребители влизат в сайта, за да видят трейлър на нов филм, те ще са склонни да платят, за да гледат целия филм.

Само че, повечето студии предпочитат да продават съдържанието си на по-популярния сайт за видеосъдържание Hulu (гледа се само от САЩ), създаден съвместно от едни най-могъщите във филмовата индустрия компании -
NBC Universal, News Corp и Walt Disney.

А и отношенията на YouTube със собствениците на авторски права от години не са цветущи.

Компанията Viacom (
viacom.com) от 2007 г. се опитва чрез съдебни дела да получи обезщетение за нанесени вреди в размер на повече от 1 млрд долара. Компанията твърди, че на сайта незаконно са били публикувани над 160 хил. нейни заглавия, вкл. много популярни анимацини филми.

Конкуренцията на филмовия пазар е все по-жестока и това още повече усложнява проблема с авторските права за показване в интернет.

А срещу заплащане филми отдавна могат да се гледат на сайтове като iTunes store на компанията
Apple, Netflix, Blockbuster и Microsoft's Xbox Live.

Няма коментари:

Публикуване на коментар